۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۵۵

دبیر شورای گسترش خبر داد

شرط اعتباربخشی به توسعه کیفی رشته‌های علوم پزشکی اضافه شد

شرط اعتباربخشی به توسعه کیفی رشته‌های علوم پزشکی اضافه شد

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی از تغییرات اعتباربخشی کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: توسعه کیفی دانشگاه‌ها و رشته‌های علوم پزشکی منوط به اعتباربخشی شد.

دکتر محمدحسین آیتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مبنای تصمیم‌گیری کیفی در رشته‌های علوم پزشکی بحث اعتباربخشی است.

وی افزود: دو نوع اعتباربخشی «اعتباربخشی برنامه‌ای» و «اعتباربخشی موسسه‌ای» در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است. دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و اصفهان به وزارت بهداشت در این زمینه کمک می‌کنند و دبیرخانه این موضوع تشکیل شده و اعتباربخشی را محکم پیش می‌برند.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: پنج حکم شامل تایید کامل، رد کامل، توقف شش ماهه، اخطار و هشدار به دانشگاه‌ها در پی اعتباربخشی داده می‌شود.

وی افزود: تاکنون اعتباربخشی پزشکی عمومی به پایان رسیده است و احکام آن به تدریج در اختیار شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد. به این ترتیب مشخص می‌شود که کدام دانشکده پزشکی در کدام نقطه کشور اخطار گرفته و یا در کدام نقطه وضعیت مطلوب است.

آیتی اظهار داشت: در حوزه دندانپزشکی در زمان اعتباربخشی متوجه شدیم که برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور به دلیل توسعه بی رویه، الزامات بسیار پایینی دارند و اخطارهای جدی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: البته تعامل نزدیکی میان دبیرخانه‌های تخصصی شامل دبیرخانه‌های آموزشی شامل پزشکی تخصصی، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت با شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی یادآور شد: تاسیس رشته، انحلال رشته، توقف پذیرش، ایجاد گروه، تاسیس دانشگاه و دانشکده و مرکز تحقیقات در اختیار شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها فکر می‌کنند پس از اینکه یک رشته را تاسیس کردند، اگر آن رشته از فهرست سیاست‌های دانشگاه خارج شود می‌توان با یک نامه توقف پذیرش در آن را اجرا کرد در حالی که توقف نیز مانند راه اندازی رشته یک پروسه دارد و باید بورد و دبیرخانه مربوطه فیدبک‌های مرتبط به آن رشته را به شورای گسترش ارائه دهند تا تصمیمی مبنی بر توقف یا ادامه گرفته شود.

آیتی درباره رشته‌های منقضی و وضعیت آن در اعتباربخشی برنامه‌ای گفت: رشته‌هایی هستند که در حال حاضر منقضی شده‌اند اما سعی می‌شود با توجه به شرایط روز این گونه از برنامه‌های درسی را بازنگری کنیم. ضمن اینکه تمام برنامه‌های درسی در بازه‌های زمانی مشخص بازنگری شده‌اند.

کد خبر 4868146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha